La Setmana de Donació de Sang a la UIB tanca amb un increment del 30 per cent de nous donants

El nou projecte Generació D aconsegueix 89 donants primerencs de 18 a 30 anys a la Universitat de les Illes Balears.

El nombre de persones que ha donat sang per primera vegada a la Setmana de Donació de la UIB celebrada entre els dies 27 i 31 de març ha augmentat un 30 per cent. L'any passat hi va haver 62 nous donants en aquestes dates, mentre que el resultat d’aquesta campanya de donació al campus universitari enguany ha estat de 89 donants primerencs que tenen entre 18 i 30 anys.

L’objectiu d’aquesta campanya secreta amb l’etiqueta #secerquenherois era la captació de donants joves, ja que la mitjana d’edat dels donants ha anat creixent fins a 42 anys el 2016. També pretén ser un punt de trobada de tots els joves compromesos amb aquestes causes de gran valor social. Per això la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears ha posat en marxa diversos perfils socials i plataformes a través dels quals els «herois D» poden fer causa comuna, exposar les seves inquietuds i unir esforços.

Aquesta setmana de la donació ha estat emmarcada dins la IV Setmana Saludable a la UIB. Entre el dilluns 27 i el divendres 31 de març, el bus del Banc de Sang va recollir 182 unitats de donants joves. El volum de participants ha estat enguany de 252, respecte dels 249 de la setmana equivalent de 2016.

Fecha de publicación: Tue Apr 04 12:05:00 CEST 2017